Christoffer Wiklöw

Hur en manlig modell ska styla sig för en casting

In Uncategorized on June 18, 2010 at 9:43 am

Jag har gått på flera castings, fitting-sessions och auditions och hamr nu efter ett år lärt mig hur jag ska se ut och göra. Det gäller att göra ett got intryck av att du är en modell, och inte bara en kille i mängden.

I början klädde jag mig i söde snyggaste men ändå lediga kläder jag hade – det är fel approach. De är inte där för att bedöma din stil, utan ditt fysiska yttre, personliga kemi och helhet.

Gör såhär: klä dig ledigt för att sätta fokus på ditt ansikte och din kropp. Vit t-shirt eller linne.
Är du vältränad gäller det att hitta kläder som framhäver sina muskler. De ska synas och inte döljas bakom en pösig t-shirt! Samma sak med byxor, dock var noga med att de inte sitter för tajt.

Håret: ska inte vara en spejsad frisyr! Det ska en klassisk frisyr som framhäver ditt ansikte, dina ögon och dina kind- och käkben. Den ska också vara flexibel så att klienten kan ändra den efter jobb. Se till att du skaffar en frisyr som du kan göra snabbt, enkelt och i två olika versioner efter vilken klients casting du ska gå på.

Se till att du har väklippta händer, rena tände och en inövad fras om vem du är och ett leende! Dock ska du se till att se otroligt seriös och nästan brinnande med ögonen om du ska möta vissa klienter för en fashion-show eller fotografering. Då vill klienten se en glöd i ögonen.

Mer om det senare, lycka till!

Leave a Reply

