Christoffer Wiklöw

Varför jag bloggar om trender

In Uncategorized on January 23, 2010 at 10:23 am

Att skriva för mig är en självklarhet. Jag har 18 bloggar, varav tio jag skriver i regelbundet, och därför är alltså skrivandet för mig ett smått beroende. Jag går igenom mina vardagar och får stunder då jag tänker “det här måste jag skriva om” när jag ser något eller när en tanke dyker upp.

Att skriva för mig är att leva och hålla mig uppdaterad om vem jag är, vart jag är på väg och vad jag befinner mig i livet.

Så, hur kom det sig att jag startade en blogg om trender för män? Idén startades ganska precis ett år sedan, och då var det en idé i vaggan. Då bodde jag i Stockholm och hade verkligen inte tillräckligt med inspiration för att skriva en sådan blogg. Sedan kom jag till Tokyo och nu har jag inte tid med att skriva allt jag vill.

Det som jag vill med denna blogg är att visa män trender som alla går i den stil som jag själv skulle bära. Det jag anser vara en cool stil för män är: mogna kläder, dova i färger, metall, silver, guld, läder, svart, grått, vitt, fit, maskulint, tidlöst. Dessa nyckelord försöker jag sträva efter för att hitta de trender som passar in.

Tack!

Leave a Reply

