Christoffer Wiklöw

Så började jag med min stil, ungefär

In Uncategorized on January 22, 2010 at 10:30 am

Jag bor i Tokyo och de vänner jag har här säger alla “du är intresserad av kläder va?”,”du gillar fashion va?”, etc. Och det förvånar mig för jag har aldrig varit så att jag har medvetet varit intresserad av mode; jag har bara köpt det jag tycker är snyggt och passar mig.

Jag växte upp i en småstad där det fanns en eller två butiker för mig att hitta kläder i; de andra var oftast för dyra. De andra här endast några få stycken. Utbudet var så enormt litet att stilen i staden jag växte upp i blev i två: de som spelade hockey och de som inte gjorde det. Inte undra på att jag till slut bara väntade på att få slita mig loss från likheten. Så fort jag åkte utomlands och såg en vardag som var så i stark kontrast från det jag hade sett tidigare, förstod jag att det fanns en fantastisk verklighet att utforska mer av! Jag flyttade sedan till Stockholm där jag började hitta coola kläder och min stil började uttryckas mer och mer, även om den fortfarande var alltför befäst i de gamla mönstrerna.

Nu bor jag i Tokyo och här blir jag ständigt översållad med stilar som väcker nyfikenhet och inspiration.

Så när kompisen jag träffade idag berättar att “det inte är så konstigt att de kommer upp och frågar dig om modelljobb för att du klär dig som en” tycker jag att det är konstigt. Jag har ju alltid klätt mig såhär?

Leave a Reply

